14 Aralık 2020 Pazartesi

QRP Labs QCX-Mini

 QRP Labs'ın ürettiği QCX-Mini kiti elime geçti.

QCX-mini (Resim, QRP Labs sayfasından alınmıştır)


Sayısal haberleşme ile ilgili birçok yazı kaleme alsam da, klâsik haberleşmenin yeri bambaşkadır. Arada internet gibi bir "uzatma" aracı olmaksızın işaretinizin doğrudan karşıya ulaşması ve karşının işaretini almanızın keyfi büyüktür.

Klâsik haberleşme içinde ise ilk ve -bu anlamda en ilkel-haberleşme şekli olan CW'nin yeri apayrıdır. Bütün gelişmelere rağmen CW yerini hep korumuştur ve zannediyorum hep de koruyacaktır.

A sınıfı lisans almak için mors çalıştığımız günlerin üzerinden çok seneler geçti. Kendimi tanıyorum, benim öğrenmemi "ihtiyaç" belirler. O yüzden de lisans aldıktan sonra morsa hiç dönüp bakmadık tabi. Victory'nin V sinden, "cicicavit"in F sinden ce CQ'dan başka pek birşey kalmadı.

İnsanın yaşı ilerledikçe eskiye bir özlem başlıyor. Ondan mıdır nedir QRP Labs'ın ürettiği bu CW alıcı-vericileri bende yeniden CW haberleşme arzusu doğurdu. Hanımın "nedir bu dıdıt" diyemeyeceği zamanlarda morsa çalışıyorum.

Bir yandan da QCX-mini cihazımı monte edeceğim.

Bir gece boyu çalıştım ve QCX-mini'yi monte ettim.



Montajdan sonra bir kaç ayar problemiyle karşılaştım. Sağolsun Hans bu konuda da yardıma koştu. Cihazı kendisine gönderdikten 10 gün kadar sonra cihaz ayarlanmış olarak elime geçti.
95 x 64 x 25 mm ebadındaki QCX-Mini oldukça kaliteli bir alüminyum kutuya sâhip. 
Alış hassasiyetine gelince; şu kadar mikrovolt gibi teknik bir miktarlandırma yerine "işittiğimi" belirtmek istiyorum. Daha önce WPRS çalışmalarında da kullandığım portatif vertikal 14 MHz antenimi balkona kurdum. İşte sonuç. Dinleyerek kendiniz karar verin.


Âcil duruma hazırlık

Güncelleme : 5  Geçenlerde basında şöyle bir haber yer aldı: 'İngiltere Başbakan Yardımcısı Oliver Dowden, bir felaket sonucu internet v...