2 Ocak 2021 Cumartesi

İkinci elin dayanılmaz ağırlığı

 Bir şeyin dayanılmaz hafifliği o şeyin câzibesini, o şeye karşı duyulan isteği anlatır ya, işte buna zıtlık olsun diye kullandım bu başlığı.

Daha önce "Türkiye'den alışveriş yaparken dikkatli olun" başlıklı yazımda, Ülkemizde fiyatların nasıl abartılabildiğini yazmış, bu konuda örnekler de vermiştim. "İkinci el"de de durum farklı değil!

Pandemi sürecinde evde kalınca ister istemez internette dolaşarak daha çok vakit geçiriliyor. Ben de ikinci el sitelerinde ilgimi çeken şeylere bakıyorum sıkça. Gördüklerim, inanılması güç fiyatlar! Alın size bir ilan: Raspberry Pi Zero W (Orjinal-Sıfır) 160TL. Oysa bu ürün, -hem de pinleri ile birlikte- marketsamm'da 122,79 TL! Üstelik garantili! Eğer satıcıya, "yahu bunun sıfırı şu fiyet" derseniz alacağınız cevap şu tonda olacaktır: "O zaman oradan al"

Şu fiyatlara bakın:

Telsiz mikrofonu: 200 TL

Aselsan 4415 telsiz: 745 TL

Aselsan 4411 telsizi: 975 TL

MMDVM Hotspot: 500 TL

SWR ölçer: 1600 TL

N konnektör: 100 TL

Yabancıların, kurdukları "fleamarket"lerde bir kaç dolara cihaz, araç-gereç aldıklarını okuduğumda aklım almıyor; bu yabancılarda mı bir gariplik var, bizlerde mi.. Bunun sebebi doyumsuzluk mu, vurgunculuk mantığı mı, insafsızlık mı... Hurdadan en fazla 100 TL'ya aldığı bir cihazıın sağını solunu temizleyip  neredeyse 10 katı bir fiyata satmayı nasıl açıklamak mümkün...  Elinde yeteri kadar cihazın var ey "amatör" kardeşim. Ne olur fazla cihazını daha uygun bir fiyata bir başka amatörün kullanımına sunsan? Bütün milliyetçi duygularıma rağmen bu sorulara bulduğum cevap beni derinden yaralıyor. 

QRP-Labs'ın kurucusu ve sâhibi Hans Summers Ülkemizde yaşıyor. Ürettiği cihazları da çok uygun bir fiyata satıyor. Biz Türklere daha da "uygun". Bir defasında "Aman bize daha ucuza vereceğim diye zarar etme" dediğimde şu cevabı vermişti: "Türkiye'deki amatörlüğün gelişimine katkı sağlamak istiyorum." Ne diyeyim.. Utandım.

Âcil duruma hazırlık

Güncelleme : 5  Geçenlerde basında şöyle bir haber yer aldı: 'İngiltere Başbakan Yardımcısı Oliver Dowden, bir felaket sonucu internet v...